W związku z dużym zainteresowaniem naszymi szkoleniami na temat osób neuroróżnorodnych z przyjemnością informujemy o planowanych w sezonie jesiennym kolejnych edycjach.
Szkolenie z diagnozy ADHD
Diagnoza, konceptualizacja i praca terapeutyczna z osobami neuroróżnorodnymi z ADHD - teoria i praktyka
Kiedy: 28 września 2024 (sobota) w godzinach 9:00-17:00.
Dla kogo: specjalistki i specjaliści psychologii, pedagogiki, pedagogiki specjalnej,
którzy są zainteresowani/-e problematyką spektrum autyzmu, pracujący/- lub planujący/-e
pracować z osobami neuroróżnorodnymi (zarówno dziećmi, jak i dorosłymi)
Koszt: 500 zł
Forma szkolenia: online, poprzez platformę Zoom
Tematyka szkolenia:
1) ADHD: charakterystyka, kryteria diagnostyczne wg DSM-5 i ICD-11.
2) Diagnoza ADHD: (1) dla kogo diagnoza i dlaczego jest ważna w życiu dorosłym?; (2):
diagnoza różnicowa z innymi zaburzeniami, w tym neurorozwojowymi; 3) narzędzia
diagnostyczne: DIVA-5, Conners, IDS.
3) Farmakoterapia w ADHD: omówienie możliwości leczenia psychiatrycznego i jego
znaczenia dla funkcjonowania osób z ADHD.
4) Kobiety a ADHD: specyfika objawów ADHD u kobiet, diagnoza róznicowa objawów
ADHD u kobiet a innych zaburzeń.
5) Terapia i wsparcie psychologiczne nastolatków oraz dorosłych z ADHD: przegląd
protokołów terapeutycznych, omówienie ich plusów i minusów, hierarchia potrzeb.
Forma prowadzenia szkolenia:
•Wykład multimedialny,
• Ćwiczenia indywidualne,
• Praca na przypadkach (tzw. case studies),
• Dyskusja w grupie.
Prowadząca:
dr Anna Pyszkowska - Psycholożka, doktorka nauk społecznych w dyscyplinie
psychologia, psychoterapeutka po ukończonym czteroletnim szkoleniu w nurcie terapii
poznawczo-behawioralnej (nr certyfikatu 1619), adiunktka w Instytucie Psychologii na
Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Współpracuje z młodzieżą i dorosłymi w kryzysie
psychicznym, a także z osobami w spektrum autyzmu i/lub z ADHD w oparciu o terapię
akceptacji i zaangażowania (ACT) i techniki poznawczo-behawioralne. Ukończyła
szkolenia z obszarów Racjonalnej Terapii Zachowania, Dialogu Motywującego, ACT i
podstaw terapii schematów. W pracy naukowej zajmuje się tematyką zinternalizowanej
stygmatyzacji oraz doświadczeniami osób neuroróżnorodnych i z mniejszości, co
przekłada na swoją pracę terapeutyczną. Stypendystka Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa
Wyższego. W ramach działalności w naszym centrum poza psychoterapią, prowadzi
diagnostykę pacjentów pod kątem spektrum autyzmu i ADHD oraz organizuje szkolenia
specjalistyczne w tym zakresie.
Osoby zainteresowane prosimy o uzupełnienie formularza zgłoszeniowego. Po jego
wysłaniu drogą e-mailową powiadomimy Państwa o dostępności miejsc i prześlemy
dalsze informacje dotyczące uiszczenia opłaty za udział w spotkaniu.
ZAPISY:
Dodatkowe informacje:
Uczestnicy otrzymają certyfikaty udziału z zaznaczeniem 10 godzin dydaktycznych. W
razie pytań prosimy o kontakt pod adresem kontakt@konkret-psychoterapia.
Szkolenie z diagnozy spektrum autyzmu
Diagnoza, konceptualizacja i praca terapeutyczna z osobami neuroróżnorodnymi ze spektrum autyzmu - teoria i praktyka
Kiedy: 7-8 września 2024.
Dla kogo: specjalistki i specjaliści psychologii, pedagogiki, pedagogiki specjalnej, którzy
są zainteresowani/-e problematyką spektrum autyzmu, pracujący/- lub planujący/-e
pracować z osobami neuroróżnorodnymi (zarówno dziećmi, jak i dorosłymi)
Koszt: 800 zł
Forma szkolenia: online, poprzez platformę Zoom
Godziny szkolenia: sobota 10.00-17.00, niedziela 9.00- 16.00
Tematyka szkolenia:
1) (Zaburzenia ze) spektrum autyzmu: charakterystyka, kryteria diagnostyczne wg DSM-
5 i ICD-11, broad autism phenotype.
2) Diagnoza spektrum autyzmu: dla kogo diagnoza?; diagnoza różnicowa z
uwzględnieniem innych zaburzeń neurorozwojowych i rozpoznań psychiatrycznych.
3) Narzędzia diagnostyczne spektrum autyzmu: ADOS-2, ADI-R, AQ, M-CHAT, CAT-Q.
4) Konceptualizacja przypadku - na co zwracać uwagę, gdy chcemy w pełni zrozumieć
osobę, z którą pracujemy.
5) Kobiety na spektrum: charakterystyka, kryteria, diagnoza. Omówienie pojęcia
kamuflażu społecznego..
6) Rozwój społeczny i emocjonalny osób ze spektrum: teoria umysłu, naśladowanie,
regulacja emocji.
7) Terapia i wsparcie psychologiczne osób na spektrum: znaczenie ableizmu dla form
terapii, cechy autystyczne jako potencjalne zasoby jednostek oraz elementy
wzmacniające terapii.
Terapia i wsparcie psychologiczne osób ze spektrum: współczesna terapia
behawioralna, trening umiejętności społecznych, terapia poznawczo-behawioralna,
terapia dialektyczno-behawioralna i ACT w pracy z osobami ze spektrum.
9) Rodzina osób na spektrum: potencjalne i typowe trudności oraz znaczenie spektrum
dla funkcjonowania systemu rodzinnego; wsparcie psychologiczne rodzin osób z
diagnozą spektrum autyzmu.
Prowadząca:
dr Anna Pyszkowska - Psycholożka, doktorka nauk społecznych w dyscyplinie
psychologia, psychoterapeutka po ukończonym czteroletnim szkoleniu w nurcie terapii
poznawczo-behawioralnej (nr certyfikatu 1619), adiunktka w Instytucie Psychologii na
Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Współpracuje z młodzieżą i dorosłymi w kryzysie
psychicznym, a także z osobami w spektrum autyzmu i/lub z ADHD w oparciu o terapię
akceptacji i zaangażowania (ACT) i techniki poznawczo-behawioralne. Ukończyła
szkolenia z obszarów Racjonalnej Terapii Zachowania, Dialogu Motywującego, ACT i
podstaw terapii schematów. W pracy naukowej zajmuje się tematyką zinternalizowanej
stygmatyzacji oraz doświadczeniami osób neuroróżnorodnych i z mniejszości, co
przekłada na swoją pracę terapeutyczną. Stypendystka Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa
Wyższego. W ramach działalności w naszym centrum poza psychoterapią, prowadzi
diagnostykę pacjentów pod kątem spektrum autyzmu i ADHD oraz organizuje szkolenia
specjalistyczne w tym zakresie.
Forma prowadzenia szkolenia:
• Wykład multimedialny,
• Ćwiczenia indywidualne,
• Praca na przypadkach (tzw. case studies),
• Dyskusja w grupie.
Osoby zainteresowane prosimy o uzupełnienie formularza zgłoszeniowego. Po jego
wysłaniu drogą e-mailową powiadomimy Państwa o dostępności miejsc i prześlemy
dalsze informacje dotyczące uiszczenia opłaty za udział w spotkaniu.
Dodatkowe informacje:
Uczestnicy otrzymają certyfikaty udziału z zaznaczeniem 20 godzin dydaktycznych.